تابلو طرح جابر با کارتن پلاست چیست؟

کارتن پلاست طرح جابر چیست؟ 

 

طرح جابر

کارتن پلاست طرح جابربن حیان مدارس

کارتن پلاست طرح جابر طرح است در مقاطع ابتدایی که چندسالیست در ابتدای شکل گیری و بصورت محدود ازمایشی انجام و در حال حاضر در کل کشور عزیزمان ایران در حال انجام است، پس دوران ابتدایی کودکان خود را به پژوهش و مطالعه عادت بدهیم تا در بزرگسالی دانشمندانی توانا داشته باشیم که « العلم فی الصغر کالنقش فی الحجر » ، طرح جابر مدارس یک تحقیق جامع علمی در یک موضوع خاص که بصورت انفرادی و گروهی روی یک ورقه کارتن پلاست به ابعاد 120 در 90 یا 100 در 70 سانتی متر انجام می گردد و از جمع اوری اطلاعات و سابقه ان موضوع و نحوه نگارش و جانمایی می شود ، نمونه این طرح در دهه 70 در مدارس با نام روزنامه دیواری برگزار می گردید.

 

روش ساخت تابلو یا روزنامه دیواری جشنواره جابربن حیان چگونه است؟

فضای علمی کشور باید فضای تولید و ترویج علم و پژوهش و پرورش محقق و عالم باشد .       مقام معظم رهبری

پروژه های علمی طرح جابربن حیان در پنج زمینه اجرا می شود :

1 – جمع آوری همراه با طبقه بندی   « مناسب پایه های اول  ؛  دوم  و  سوم »

2 – نمایش

3 – مدل

4 – تحقیق

5 – آزمایش   « مناسب پایه های چهارم  و  پنجم و ششم »

جمع آوری همراه با طبقه بندی  مجموعه ای از اقلام مشابه که بتوان آن ها را براساس تفاوت های ظاهری طبقه بندی کرد .مانند انواع رسانه ها،برگ ها یا انواع پرها و انواع تبلیغات ،…

   وسایل لازم برای تابلوی تبلیغاتی کارتن پلاست طرح جابربن حیان مدارس

1-ورق کارتن پلاست ابعاد 120 در 90 سانتی متر

2-اماده سازی و وسایل و ابزار نگارش و چسباندن نمونه کار روی کارتن پلاست

 مراحل شروع کار طرح جابربن حیان مدارس مقطع ابتدایی

عنوان پروژه : عنوان پروژه باید برگیرنده ی محتوای آن باشد و بزرگترین مطلب روی بالای تابلوی کارتن پلاست است و می تواند تا حدی خلاقانه و جذاب نیز انتخاب شود .

تحقیق زمینه ای : موضوع پروژه با استفاده از منابع معتبر و مختلف تحقیق مختصر از کارشناسان تهیه می کنیم . و در قسمت وسط تابلو کارتن پلاست می چسبانیم .

تصاویر : مناسب پروژه چند تصویر خوب و گویا نیز انتخاب می کنیم . می توانیم تعدادی را در وسط و تعدادی را هم در قسمت لبه های ورق کارتن پلاست طرح جابر مان بچسبانیم .

نام اعضا گروه :یکی از لبه های کارتن پلاست نام اعضای گروه را می نو یسیم .

منابع:  در قسمت لبه های کارتن پلاست  منابع تحقیق را قرار می دهیم .

سپاسگزاری :درقسمت لبه های شیت کارتن پلاست از تمام کسانی که به ما کمک کرده اند تشکر می کنیم و نام آن ها را ذکر می نماییم .

طرح اماده کارتن پلاست طرح جابربن حیان

طرح اماده کارتن پلاست طرح جابربن حیان

روش خرید کارتن پلاست طرح جابربن حیان ویژه مدارس و لوازم التحریر فروشی ها برای اولیای محترم دانش اموز و معلمین گرامی و مسئولین مدرسه و اموزش و پروش  بصورت فوری و بدون واسطه کلی و جزیی در گروه دژگستر اماده همکاری و ارسال می باشد. تماس با گروه دژگستر