ورق شیروانی رنگی و گالوانیزه

برای تولید ورق های گالوانیزه بهترین و اقتصادی ترین روش آن غوطه ور نمودن ورق فولاد در حوضچه مذاب روی است. میزان مقاومت ورق گالوانیزه بستگی به ضخامت فلز روی آن می باشد. پوشش گالوانیزه یا همان ضخامت روی در مقاطع مختلف و در ورق های مختلف، متفاوت می باشد که میزان آن براساس جرم فلز روی تعیین می گردد.

فلز روی برای جلوگیری از خوردگی ورق های گالوانیزه پوشش داده می شود. ویژگی مهم دیگه ی ورق گالوانیزه اینه که حتی اگه خراش برداره یا شکسته بشه یا خمیده ، باز هم زنگ نمیزنه.

برای تولید ورق های رنگی، از همان ورق های گالوانیزه استفاده می شود که توسط تکنیک های خاصی در صنعت، رنگ آمیزی می شوند. در فرآیند تولید ورقهای رنگی، سطح کلاف های گالوانیزه را پولیش می کنند تا چربی ها و ناخالصی های آن حذف شود. بعد از آن، ورق ها توسط غلتک های مخصوص برس کاری می شوند تا سطح صاف و یکنواخت بدست آید. سپس سطح ورق با آب شسته می شود و با هوادهی خشک می شود. به منظور بهبود مقاومت خوردگی ورق و افزایش چسبندگی رنگ به سطح ورقه ها، مواد شیمیایی روی سطح پاشیده شده و در دمای مناسب خشک می شود. سپس ورق ها وارد مرحله رنگ آمیزی می شوند. ابتدا با یک نوع رنگ پایه پرایمری سطح بالایی و پایینی پوشانده می شود و بعد وارد کوره پخت می شود. بعد عمل خنک کاری انجام می شود. بعد از سرد شدن ورق ها، رنگ نهایی از جنس های مختلف مثل اپوکسی، پلی استر، پلی وینیل کلراید و یا پلی اورتان توسط غلطک روی سطح بالایی اعمال می شود و دوباره ورقها داخل کوره می روند تا رنگ آنها پخته شود.

ورق های رنگی نیز دارای مقاومت بالا در برابر خوردگی و زنگ زدگی دارند و شکل پذیری عالی دارند. در تولید ورق های رنگی، تنوع رنگ بسیار بالاست و هررنگی که درخواست مشتری باشد، به مقدار بالا، قابل تولید است.

مقالات دژگستر

جدیدترین مقالات علمی و پژوهشی

برای موفقیت در کسب و کار سخت و با دانش روز اشنا شوید و همواره خود را در مسیر اطلاعات قرار دهید