ساندویچ پانل چیست؟

ساندیچ پنل از دو لایه ورق در دوطرف یک لایه عایق تشکیل شده است. این عایق نرم و انعطاف پذیر است و در جنس های مختلف تولید می شود. جنس لایه میانی پشم سنگ، پلی اورتان و یا پلی استایرن می باشد. این عایق ها هرکدام مزایای خود را دارند و باید مناسب با کاربری محیط، آن را انتخاب کرد.

ساندویچ پانل دو نوع سقفی و دیواری دارد.

ساندویچ پنل سقفی در قسمت بالایی هر طبقه از ساختمان استفاده می شود که از دولایه الومینیوم و یک لایه میانی عایق تشکیل شده. تفاوت اصلی ساندویچ پنل سقفی بادیواری این است که سقفی در برخورد مستقیم با باران و برف قرار دارد. به همین دلیل عایق بسیار خوب صدا و رطوبت است. همچنین ضد اسید بدون، ضد آتش بودن نیز از مزایای دیگر ساندویچ پانل سقفی است.

لایه میانی ساندویچ پانل سقفی شامل: فوم تزریقی پلی یورتان سخت (دانسیته ۲±۴۰)، اکس پی اس سخت (دانسیته ۲±۴۰)، پلی استایرن (دانسیته ۲±۲۰) یا پشم سنگ (دانسیته ۲±۱۲۰) است. این عایق ها مقاوم در برابر رشد گیاهان و قارچها و دارای ضریب هدایت حرارتی پایین می‌باشد. عرض اولیه پانل سقفی ۱/۰۸ متر می‌باشد.

ساندویچ پنل دیواری در مقایسه با سقفی دارای پستی و بلندی های کمتری است و سطح صاف تری دارد. این عایق ها در کانکس های از پیش ساخته، سوله ها، ساختمان ها و حتی اتاق های حمل بار بسیار کاربرد دارد.

این پانل دارای عرض مفید ۱/۱۴ متر و گستره ضخامت از ۲ تا ۲۰ سانتی‌متر است.