کارتن پلاست در صنعت کشاورزی

جعبه میوه

یکی از کاربردهای کارتن پلاست، تولید جعبه های میوه است که در هر ابعاد و رنگی قابل تولید است. این جعبه ها مزایای بسیاری برای میوه ها دارند از جمله می توان به بالا بردن دوام و ماندگاری میوه اشاره کرد و همچنین از له شدن و خراب شدن میوه جلوگیری می کند. از جعبه های میوه با کارتن پلاست بیشتر در موتردی استفاده می شود که قرار است میوه مسافت زیادی را طی کند تا به دست مصرف کننده برسد چون ممکن است در این مسیر میوه ها خراب شوند و ضرر زیادی را به همراه داشته باشد. یکی دیگر از مزایای این جعبه ها این است که به تعداد مکرر می توان از انها استفاده کرد.

راکت گل و باکس گل

ساخت راکت گل و جعبه با استفاده از کارتن پلاست باعث میشود تا گل مدت بیشتری شادابی خود را حفظ کند. راکت گل از شکستن شاخه گل بخصوص گلهای حساسی مثل لیلیوم جلوگیری میکند. این راکت ها در حمل و نقل شاخه های گل بسیار تاثیر مثبت دارد و احتمال خرابی گل را به شدت کاهش می دهد. همینطور باکس هایی که برای گلها در نظر میگیرند هم برای جا به جایی مفید هستند و هم به عنوان هدیه می توان از انها استفاده کرد.

بستر گل

امروزه باغبانان و کشاورزان عزیز برای اینکه با هزینه کمتر نتیجه مطلوبی بگیرند به سراغ کارتن پلاست برای بستر باغ ها و گلخانه هایشان می روند. کارتن پلاست از ایجاد قارچ و کپک در زیر خاک جلوگیری می کند و در برابر آب و رطوبت بسیار مقاوم است.

محافظت از گیاهان و کاشت و پرورش

با کارتن پلاست میتوان یک پناهگاه درخت ساخت. این پناهگاه برای رشد در مراحل اولیه پرورش گیاه استفاده می شود. کار اصلی این محافظ، ایجاد یک مانع فیزیکی در برابر جانواران گیاه خوار و همچنین محافظت در برابر بادهای شدید و اثرات گلخانه ای است.

به محافظ های گیاهان، آستین گیاه هم می گویند. این آستین ها هم برای درختان و هم برای گیاهان کوچکتر و جوان نیز مورد استفاده قرار می گیرد. البته این پناهگاه ها در ابعاد مختلف و در رنگ های متنوع قابل سفارش و تولید هستند.

کانال آب

از کارتن پلاست برای کانال آب و مشخص کردن مسیر طولی آب جوی نیز استفاده می کنند. کارتن پلاست به دلیل ضد آب بودن و عایق رطوبت و همچنین انعطاف پذیری بالا ابزار مناسبی برای کانال آب می باشد و حتی گاهی برای محافظت از لوله آب نیز قابل استفاده است.