عید فطر و صندوق های جمع اوری فطریه با کارتن پلاست

در فطرت انسان خداپرستی وجود دارد که انسان را به سوی توحید و عمل صالح هدایت می کند و انسان تلاش می کند تا از رذایل اخلاقی خود را پاک کند و پاک نگه دارد. ماه رمضان فرصت خوبی برای این پاکسازی است و انسانها جسم و جانشان را از ناخالصی ها و الودگی ها صاف می کنند.

بعد از یک ماه روزه گرفتن و ترک گناه، با فطرت پاک و مطهر خویش به عید فطر می رسیم. عید فطر به معنی افطار کردن و ترک روزه است. عید فطر هم یکی از اعیاد بسیار مهم برای مسلمانان به شمار می رود زیرا بعد از یکماه روزه گرفتن و دعا و عبادت منتظر گرفتن پاداش از خداوند بزرگ هستند.

البته این روز هم مثل سایر روزها و اعیاد، احکام و اعمال خود را دارد. در این روز روزه گرفتن حرام است. از اعمال این روز بزرگ می توان به نماز عید فطر اشاره کرد. وقت اقامه این نماز از اول طلوع افتاب تا ظهر است. نمازی دو رکعتی که در رکعت اول بعد از حمد و سوره اعلا 5 قنوت و در رکعت دوم بعد از حمد و سوره والشمس 4 قنوت با ذکر مخصوص خود خوانده می شود. این نماز را باید در زیر اسمان خواند و اگر زیر سقف به جا اوریم کراهت دارد.

اعمال دیگر این روز، پرداخت زکات و فطریه  است. کاملا روشن است که دین اسلام توجه خاصی به فقرا و طبقه محروم جامعه و نیز همبستگی اجتماعی دارد. بنابراین مسلمانان را به پرداخت زکات که یکی از منابع درامد بیت المال است هدایت می کند. این فریضه الهی تقریبا به اندازه خوراک یک یا دو روز است. این مقدار شاید کم به نظر اید ولی اگر زکات فطره کسانی که تمکن مالی دارند را حساب کنیم مقدار قابل توجهی می شود که می تواند نیاز بسیاری از مستمندان را برطرف میکند.

بعد از نماز عید فطر جلوی درب مساجد و جاهایی که نماز برگزار می شود صندوق هایی وجود دارد که به زکات فطره اختصاص داده شده. صندوق هایی که مردم فطریه هایشان را در آنها می ریزند تا مسئولان مربوطه این مبالغ را به دست نیازمندان و افراد مستحق برسانند.

این صندوق ها از جنس مختلف وجود دارد. بهترین نوع آن، از جنس کارتن پلاست است که فواید زیادی دارد. از فواید صندوق های فطریه از جنس کارتن پلاست می توان به کیفیت و دوام بالا اشاره کرد که به راحتی خراب نمی شود و ضد ضربه است و تا چندین سال می توان از ان استفاده کرد. پس در نتیجه به اقتصاد هم کمک زیادی می شود. به علاوه که در باد و باران و شرایط جوی مشکلی پیش نمی اید و بهداشتی است.

پس صندوق هایی از جنس کارتن پلاست می تواند گزینه خوبی برای این روز باشکوه باشد.