بسته بندی و تبلیغات با کارتن پلاست

بسته بندی یکی از ابزارهای مهم در بعد ملی و بین المللی است. امروزه بنگاه های اقتصادی برای تقویت قدرت رقابت خود در بازارهای داخلی و خارجی، سالهاست که به موضوع بسته بندی توجه دارند و از طراحی، گرافیک، ایده پردازی، رنگها و بکار بردن متریال مناسب برای افزایش سهم خود در بازار در مقایسه با رقبا بهره می گیرند.

یک بسته بندی مناسب قادر است به عنوان یک فروشنده خاموش نقش خود را ایفا کند و مشتری را ترغیب و جذب کند. بسته بندی یک محصول فقط به حیطه تولید ختم نمی شود بلکه  در قسمت امور بازاریابی و فروش نیز قرار دارد. به این معنی که تصمیم گیری درمورد نحوه انجام آن وظیفه مشترک مدیران تولید و بازارها می باشد و ترغیب مشتری به خرید در زمره وظایف مدیران بازاریابی است.

تحقیقات و پژوهشها در زمینه بازاریابی و فروش نشان می دهد که بسته بندی مناسب بیشترین اثر را در جذب مشتری دارد و اولین کار در جهت فروش یک محصول، نوع بسته بندی آن می باشد.

یک کالای جدید مستلزم تصمیم گیری درباره بسته بندی و طراحی آن است که هرچه جذاب تر و شکیل تر باشد جذب مشتری را راحت تر و بیشتر می کند. در طراحی بسته بندی مواردی از قبیل اندازه، شکل، متریال، طرح، محل تجاری و همچنین رنگ مهم است که بسته به کالا باید درنظر گرفته شود. منظور از متریال، موادی است که در تولید جعبه آن استفاده می شود که هرچه با دوام تر و شیک تر باشد هم محصول را مورد حمایت قرار میدهد و از آسیب دیدگی در امان است و هم از نظر بازاریابی محصول موفقی می تواند باشد.

برای اطلاعات بیشتر از بسته بندی وچاپ روی کارتن پلاست به این قسمت مراجعه کنید.

مقالات دژگستر

جدیدترین مقالات علمی و پژوهشی

برای موفقیت در کسب و کار سخت و با دانش روز اشنا شوید و همواره خود را در مسیر اطلاعات قرار دهید